Урок 28. Створюємо
власний імідж. Відображення з допомогою виражальних засобів, притаманних для мистецтва дизайну власного бачення образу
сучасного підлітка.
Мета уроку:
формування ключових компетентностей: громадської компетентності: усвідомлення
своєї належності до соціально-культурного середовища; загальнокультурної
компетентності: духовно-моральні основи життя людини; особливості національної
і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері;
соціальної компетентності: здатність до життєдіяльності в суспільстві;
взаємодії та продуктивної співпраці з різними партнерами в групі та команді;
базові
компетентності: розвиток логічного і просторового мислення, інформаційної та
графічної культури, пам’яті, уваги, інтуїції, естетичне, патріотичне виховання.
міжпредметної естетичної компетентності: спроможність
аналізувати й оцінювати найважливіші досягнення національної, європейської та
світової культури;
предметних мистецьких компетентностей: допомогти учням
правильно визначити поняття «імідж», його складові; підвести учнів до
усвідомлення важливості створення власного іміджу, прагнення до самовираження
та самовдосконалення, формувати у вихованців уміння відстоювати свою думку,
наводити аргументи на її доказ, прислухатися до думки ровесників; сприяти
дружній, діловій атмосфері в класі.
Тип уроку –
комбінований
Форма організації – урок, з використанням мультимедійних
засобів.
Терміни й поняття: імідж, індивідуальність,стиліст,
стиліст-перукар, стиліст-візажист, стиліст-іміджмейкер.
Обладнання: для вчителя - комп’ютер, відео «Молодіжні субкультури», відео «Як створити власний імідж», для
учнів – альбом, кольорові олівці.
Міжпредметні зв’язки: музика, психологія,соціологія,
література, етика.
Хід уроку
1. Організаційний
момент
2. Актуалізація опорних
знань учнів
Вправа-самопрезентація «Зірка самоповаги»
- На стікерах за 1 -2 хвилини створіть власну візитну
картку, презентуйте свою
особистість: 3 чесноти, які заслуговують поваги.
3. Мотивація навчальної діяльності
- Мимоволі нашу увагу у віртуальному і буденному житті
привертають співаки, актори, моделі,
неформали. Цьому сприяє їх імідж. Водночас не всі зіркові особистості мають уявлення про те, як сформувати свій
індивідуальний імідж. Хто допомагає їм бути завжди в центрі уваги дізнаємося згодом.
4. Оголошення теми і
мети уроку
- На сьогоднішньому уроці також з’ясуємо, що включає в себе
поняття «імідж», переконаємося у
важливості створення власного іміджу, прагненні до самовираження та самовдосконалення.
5. Вивчення нового
матеріалу
Словникова робота ( Перед вами вислів та епіграф нашого
уроку, вставити вилученеслово).
«… — це наша візитна картка, загальна картка нашої
особистості в очах інших, яка складається
з багатьох компонентів: що ми говоримо, як ми дивимось, одягаємось і діємо». (П.
Берд )
Розповідь учителя.
- Імідж відіграє велике значення в ділових і особистісних
взаєминах, дає можливість бути
зрозумілим для інших, відображає здібності та моральні якості індивіда.
Більшість дослідників зазначає, що
нині імідж є складовою частиною культури ділового спілкування. У ньому зацікавлені представники будь-якої
публічної професії.
Формувати позитивний імідж —- означає освоїти вміння та
набути високої майстерності у творчій
побудові свого життя, яка ґрунтується на глибоких знаннях, розвиненій самосвідомості, оволодінні
технологією програмування та конструювання поведінки,
самоподачі.
Індивідуально-психологічні особливості підлітка впливають на
вибір стратегій і тактик візуальної
самоподачі. Пересвідчитись у цьому допоможе презентація «Молодіжні субкультури
Презентація «Молодіжні субкультури».
Розповідь учителя.
- За останні роки в світі з'явилася величезна кількість
нових професій. Одне з таких нововведень
- професія стиліста . У нашій країні вона з'явилася недавно, проте вже активно завойовує популярність. Спочатку зі
стилістами були близько знайомі в основному мешканки
«світу зірок», завзяті модниці і дружини дуже заможних ділків. Зараз же про цих чарівних фахівців знають майже все. Чому
чарівних? Тому що стиліст практично творить чарівництво.
У його силах перетворити попелюшку в прекрасну принцесу, прямо як у казці - всього лише змінивши їй сукню, зачіску і
туфельки. А завдяки збільшеній популярності цієї професії така «магія» зараз доступна практично для будь-якої
дівчини.
Насамперед стиліст створює ваш образ для конкретної
ситуації. Це може бути випускний у
школі або ВУЗі, звану вечерю або особлива офіційна церемонія. Особливо популярні послуги стиліста перед весіллям,
коли наречена бажає виглядати на святі особливо,
відмінно від того яка вона в повсякденному житті. Це основна відмінність
стиліста від іміджмейкера, останній
переробляє ваш повсякденний стиль. Але ось ми приходимо в салон краси і бачимо відразу декількох
стилістів: перукаря, візажиста, іміджмейкера. Хто ж нам потрібен, чим вони відрізняються?
Словникова робота
Стиліст - спеціаліст в області створення стилю(іміджу)
людини за допомогою зачіски (перукар-стиліст
або топ-стиліст), макіяжу(стиліст - візажист), одягу(стиліст-іміджмейкер), фото образу(фотограф-стиліст).
Стиліст-перукар відповідає за вашу зачіску. Він підбере ту
стрижку і укладку, яка найбільш підходить саме вам. Підкаже в який колір краще
пофарбувати волосся, щоб вигідно підкреслити ваш образ.
Стиліст-візажист створить образ за допомогою індивідуально
підібраного макіяжу.
Часто буває, що цими двома напрямками займається одна
людина. Це абсолютно
нормально, адже хороший стиліст, він як художник, бачить
відразу закінчений образ, в якому все гармонійно і зачіска, і макіяж, і сукня.
А ось стиліст-іміджмейкер робить дещо
іншу роботу. Він не просто підбирає вам образ для конкретного вечора або свята, а змінює ваш імідж
на більш тривалий термін.
Послугами такого фахівця обов'язково користуються політики і
зірки шоу-бізнесу. Саме їх руки створюють образ успішного ділка, надійного банкіра чи
сексуальної кінозірки на довгі
роки.
Дослідницька робота учнів.
- Які з елементів є найбільш вагомими, а які найменш
важливими при оцінці людини з першого
погляду: доглянута (чиста, охайна) зовнішність; рукостискання; дружня посмішка; статура; відповідний одяг; мова; загальний
настрій; запах парфумів/лосьйону; такт/самоконтроль
вміння слухати; почуття гумору; знання; ввічливість; повага до свого та чужого часу; тон голосу. Слід розуміти, що
всі названі елементи є надзвичайно важливими при створенні особистісного іміджу і можуть мати вирішальне
значення у ситуації, коли людина
оцінюється з першого погляду (наприклад, співбесіда, ділова зустріч з
потенційним клієнтом і т. ін.).
6. Практична робота з поетапним поясненням.
Сучасні модні тенденції серед підлітків (одяг, зачіска,
аксесуари, кольори і візерунки на
тканинах тощо) – домашнє завдання. (Учні висловлюють свої спостереження)
Санітарно-гігієнічні правила . Правила роботи олівцями
Прийшов час братися до роботи над своїм образом. Але для
початку нам потрібно нагадати
правила, яких ми повинні дотримуватися під час малювання.
Вправа «Чарівне дзеркало»
- Уяви, що ти дивишся у чарівне дзеркало. Запам’ятай свою
кольорову палітру, природній колорит
і грамотно поєднай кольори для створення індивідуального образу.
Природній макіяж підкреслив твою красу. Твій стиль
одягу,аксесуари, зачіска, вираз обличчя,
жести допоможуть оточуючим передати твій стан, красу твого внутрішнього світу.
Скажи : «Я прекрасна (я прекрасний)!
Рухлива вправа: Намалюй «головою» сонце, випрям руки як
промінці і промов: «Я - сонце, я - любов,
я -сила!»
Вправа «Принцеса балу» - Як вже говорилося, сьогодні у
будь-якої дівчини(хлопця) є шанс
стати справжньою принцесою (принцом) , треба тільки зробити перший крок
назустріч своїй мрії.
Завдання : зобразити себе на танцювальній вечірці.
7. Підсумок уроку
Рефлексія у формі незакінчених речень:
Я зрозумів, що можу ... Мені
захотілося ...
при цьому створити галерею малюнків та класну скарбничку
(прикріпити свою
візитівку на стікерах на загальний плакат «Імідж класу»)
8. Домашнє завдання
- Що спільного між музикою, архітектурою і скульптурою?
- В яких літературних творах оспівується краса садів, парків?
Немає коментарів:
Дописати коментар